Saturday, 24 December 2011

tournament basketball..

da lme ase xupdate blog nie..mang syok blog nie tp xde mase nk update..hehe..ary ni nk cite sal tournament basketball pgi td..syok giler..hehe sblum nie xpnah pon men bile men mang best giler..haha ase bnge pon ade gak ary nie..dpt score 2 gol tok psukan aq..hehe wlaupon kmpulan aq klah tp kmi mang enjoy..pahtu pulak ade plak org soh gnti die men..mule2 ase was2 r gak nk men bb tkot klah agy..tp mmbe tu mtk tlg bb die tpkse blik ade hal len..aq pn gnti la men..wlaupon aq de gak mslah time tu tp aq tlak tpi jew..mslh sdih tp bile pkir bile aq men aq dpt rlease tnsion cket aq pn trus gnti mmbe aq tu..huhu main punye main kami pon dpt no 3..huhu trharu gak aq bb dpt msok kn gol lg..haha cm xcye jew bb gol die pnye la tngi tp aq dpt msuk kn..hehe yg xbest nye byk kli jtuh bb licin gare2 ujan..tp xpew..kmi ttp bsmgat nk men wlaupon ujan..yg xley blah time tournament td ade satu team china tu boley dieorg gduh..klaka je ase..haha 

 ni lah cik nuszep ksyangan kmi..hehe


 yeayy dpat adiah..hehe
 ni our team membe..hehe
 kmi mang tbaik..lalala
 poyo pulak ase...haha
syik2 mke kmi jew..kmi .mls nk ltk gmba org len..semak jew..hahaha

Wednesday, 11 May 2011

selamat hary IbU

Orang kata aku lahir dari perut mak....

(bukan orang kata...memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku....mak

Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku....mak

Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak

Bila nangis, orang pertama yang datang....mak

Bila nak bermanja, aku dekati....mak

Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak

Bila nakal, yang memarahi aku....mak

Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak

Bila takut, yang tenangkan aku....mak

Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan....mak
Bila sedih, aku mesti telefon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu....mak

Bila bengang, aku suka luah pada....mak

Bila takut, aku selalu panggil...."mmaaakkkk!"
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau....mak

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni....mak

Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak

Kalau balik ke kampung,

Yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku....mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari....pasanganku

Bila sedih, aku cari....mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku

Bila gagal, aku ceritakan pada....mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku

Bila berduka, aku peluk erat....mak

Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku

Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak

Bila sambut valentine....aku bagi hadiah pada pasanganku

Bila sambut hari ibu....aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu....aku ingat pasanganku

Selalu....mak ingat kat aku

Bila-bila....aku akan telefon pasanganku

Entah bila....aku nak telefon mak

Selalu....aku belikan hadiah untuk pasanganku

Entah bila....aku nak belikan hadiah untuk mak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... Bolehkah kau kirim wang untuk mak? Mak bukan nak banyak... Lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya.....
Tapi kalau mak sudah tiada.....

MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....

berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya....
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya. Kos upah membantu ibu:
1) Tolong pergi kedai : RM4.00

2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA

2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata, "Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.
i LOVE my mum.. :)

Tuesday, 10 May 2011

sAHabAT....

Memilih seseorang untuk dijadikan kawan adalah sangat penting untuk masa depan kita. Secara tidak sedar, ramai yang tidak menyedari kepentingan memilih kawan yang matang dan baik untuk masa depan. Kawan ini memainkan perananan dalam kehidupan kita selepas ibu dan bapa sebenarnya.
“Kita sekarang, merupakan kita yang akan datang..”


Ini menunjukkan mencari sahabat a.k.a kawan yang baik ini adalah diharuskan, kerana ia menentukan siapa kita di masa akan datang. Kerana melalui kawan juga pembentukkan peribadi akan berlaku.
Sebagai contoh senang, apabila kita berkawan dengan seseorang. Kita ‘terpaksa’ mengikut rentak mereka baru boleh masuk dengan mereka. Sbgai cnth, sye blajo di u. Di u  kita akan menjumpai skmpulan tidak kira perempuan atau lelaki. Kita akan lihat macam mana msing2 bleh mesra atau boleh ke sana dan kesini bersama-sama. Sudah pasti ada sedikit sebnyk persamaan diklngan mereka.
Ok. Sekiranya kita ingin berkawan dengan orang tua. Adakah kita akan berpelakuan seperti kita berkawan dengan kwn2 kita di u atau kita ikut rentak org tua tersebut? Org tua disini bukan bermaksud orang tua yang sudah pencen! Tapi orang yang lebih tua pada kita, beza 2-4 tahun dengan kita contohnya.
Individu yang matang boleh dilihat melalui peribadi mereka, tidak kiralah macam mana carapun. Namun kebiasaannya individu yg matang, dia akan menggunakan masanya dgn perkara yg berfaedah drpda membuang masa. Sbgai contoh mdh adalah ibu dan bapa kita, adakah mereka menghabiskan masa seperti kita? Sudah tentu sebaliknya! Kehidupan mereka lebih tersusun padahal mereka tidak membuat sebarang jadual waktu, namun mereka pandai memenuhkan masa yg terluang. itulah yang dinamakan matang a.k.a mature!
Kalau kita berkawan dengan orang kuat bercinta, maka bergitulah kita akan datang. Maksud akan datang bukan makan tahun 5 tahun ke atas, dalam masa berbulan pun ada dan setahun dua pun ada, ia tidak mustahil.
Namun segalanya terletak pada keperibadian kita untuk menerima atau tidak. Contoh lain adalah, tidak semuanya yang berkahwin itu sudah matang, adapun yang belum matang. Dah baligh tidak semestinya matang.

Monday, 9 May 2011

aku percaya & tawakal padaMu ;)


Bila belum sedia melangkah lebih jauh dengan seseorang, 
cukup cintai ia dalam diam ...
kerana diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...
kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang,
 kau tak mau merusak kesucian dan penjagaan hatinya..
kerana diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu.. 
menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merusak izzah dan iffahmu ..
kerana diammu bukti kesetiaanmu padanya ..
kerana mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt. pilihkan untukmu ...
ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan ALi ?
yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...
tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah
kerana dalam diammu tersimpan kekuatan ... 
kekuatan harapan ...
hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...
bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya ?
dan jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata,
biarkan ia tetap diam ...
jika dia memang bukan milikmu, pasti Allah, 
melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu 
dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ...
biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahsia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...

bAkTiSiSwA fELdA


first time aq p baktisiswa sem nie..mklum la aq nie mlas cket nk join kem2 nie..ntah npe tbe2 kli ni ase nk join lak..klau krang sme nk taw la kn mang best sgat g kem nie..ase xnk blik jew..hehe..
baktisiswa kali ni g kt area felda lawin utara kt grik..aq xtaw pon kt mne tmpt nie..mklum la xpnah g..hehe
nie lah die tmpt yg aq g ary tu..hehe wlaupon pde mulenye aq mang xtaw tmpt nie..hehe pas da smpai sne bru la aq taw..felda nie cntik sgat..umh2 kt sne pon cntik2..mang best la...
ary prtame g sne mang srnok..dpat la mak angkat baru..hehe..mak n ayah angkat aq mang sporting n baik sgat..hehe adik bradik angkt pon bst..sume gile2..haha..prgram nie gbung ngan ump, uia n upsi sndri..hehe wlaupon xbpe rmai yg join tp mang best..
nie la gmba mak,abah n adik bradik angkat aq..dieorg sme mang the best..hehe...

nk cite sal abah n mak angkat nie..hehe..dieorg nie mang best..mak cite die snyi dok umh bb xde cpe kt umh..just de srang ank laki yg dok umh tu..yg len sme kje lua..bbtu mak ngan abah join prgram ank angkt nie..mak nie suke sgat msak..hehe keje kiteorg dok umh tu syik mkan je..mang gmuk la dok citu..hehe..



nie la gmbo2 kteorg kt sne..mang byk prgram kt sne..ponat la nk cite byk2..hehe yg psti mang best join kem..agpon byk manfaat yg aq dpt join prgram nie..kwan2 ape yg pnting adlh krjsme..aq syang krang sme..nti kite jmpe agy..xdok idea da nk nulis..hehe :))

Friday, 29 April 2011

FwEn.....


Trouble he will find you, no matter where you go, oh oh
No matter if you’re fast, no matter if you’re slow, oh oh
The eye of the storm or the cry in the morn, oh oh
You’re fine for a while but you start to lose control…
He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friend yeah
Trouble is a friend of mine Ah ooh…
Trouble is a friend but trouble is a foe, oh oh
And no matter what I feed him he always seems to grow, oh oh
He sees what I see and he knows what I know, oh oh
So don’t forget as you ease on down the road…
He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friend yeah
Trouble is a friend of mine oh oh
So don’t be alarmed if he takes you by the arm
I won’t let him win but I’m a sucker for his charm
Trouble is a friend yeah trouble is a friend of mine
ah ooh
How I hate the way he makes me feel
And how I try to make him leave,
I try, oh oh I try…..
He’s there in the dark
He’s there in my heart
He waits in the wings
He’s gotta play a part
Trouble is a friend yeah
Trouble is a friend of mine oh oh
So don’t be alarmed if he takes you by the arm
I won’t let him win but I’m a sucker for his charm
Trouble is a friend yeah trouble is a friend of mine
ah ooh

Friday, 22 April 2011

my roomate!!!

roomate!!!lau sbut sal roomate jew msti sme org cm tnsion jew an..tmbah2 lau dpt roomate yg ntah pape..haha..alhamdulillah aq dpt roomate yg sme prgai nye cm aq..giler kentang..haha..mang syok la roomate aq nie..die ni mang serbe bole..haha..especially bb mkan..die sllu lo msak an tok aq..mang syok la..dr bnde yg aq xske mkan die wt aq mkan bnde tu..haha die mang hbt.. 

tgk mke pon da taw an die kuat mkan..haha kmi bdue sme je kuat mkan..haha epy2..die ni agk kreatif gok la..haha..soh je die wt ape2..cnfirm die ley wt..haha cik sya bulih!!!!hahaha....




aQ n kWaN2 kT uPsI


firstly aq mang epy la bb dpt kwan yg gler best..hehe aq ni gler2 org nye..so dpt kwan pon gler2..lalala..aq ase syok jew dpt kwan ngan dieorg..dieorg byk gak la tlg aq..trharu ase..hehe...nie la kwan2 yg agak baik la ngan aq..

gamba nie time krnival SRN kt upsi..best gak la time nie..dak2 ump n umk mang sporting..dok main sukan rkyat sme2..nie aktviti pntup jew..haha..tp mang best la..ley knl stdent dr u len..then kteorg dpt gak la pglman nk handle kn smthing..hehe





time ni lg syok..haha xplorce la sgt..xtaw la asl kteorg nie aktif sgt2..time sem 1 xdok la aktif..ble time sem 2 ni sme bnde kteorg msok..haha yg xley bla nye time ni sme mke mnahan pnas jew..haha lwak la krang nie..wlaupon time xprce tu mang mcm2 la kne wt tp kte org ttp cool..haha coolll kew???mans epy la kteorg..time nie kteorg bg nme kmplan HoT GuRl..haha mang hot la..pngjur xplrce tu smpai knl lo ngan kiteorg..haha sgt hot..kwan2 aq nie mang gler2 n mang epy la kwan ngan dieorg..tanks krang sudi jd fwen aq..syg krang sme..haha :)))

Wednesday, 20 April 2011

diEt

DIET??
msti sme org nk diet an sbb nk krus..haha tmsuk lah aq..smnjak 2 mnjak nie org syik ckap aq smkin b'isi jew..haha..so aq pon mncri la alternatif tok diet yg seimbang..haha mslahnye tu la skang nie..aq cri jew tp xpnh pon nk try wt..haha
nie tips2 kpde capo2 yg nk diet....



* Amalkan Makan Malam Sebelum Jam Tujuh Malam. Elakkan Mengambil Makanan Yang Berat Kerana Kadar Metabolisme Yang Rendah Pada Waktu Malam Akan Menyebabkan Makanan Disimpan Sebagai Lemak.

* Jangan Mudah Terpedaya Iklan-iklan Merampingkan Badan Atau Produk-produk Pil Kurus. Kebanyakkannya Indah Khabar Dari Rupa. Duit Habis, Badan Tetap Juga Naik.

* Dapatkan Nasihat Doktor Sebelum Membuat Keputusan Membeli Produk Diet Yang Banyak Terdapat Di Pasaran Dan Farmasi. Pandangan Doktor Adalah Lebih Selamat.

* Turun 1 Kg Sebulan Secara Tetap Adalah Lebih Baik Daripada Turun Berat Badan Secara Drastik Dan Mendadak. Ini Boleh Mengganggu Kesihatan Dan Kemungkinan Berat Badan Anda Akan Naik Secara Mendadak Pula.

* Rajinkan Diri Melakukan Senaman Seperti Sit-up. Jika Mampu, Berkunjunglah Ke Jim Berdekatan. Senaman Membentuk Otot Yang Sihat Dapat Membakar Lemak.

* Positifkan Diri. Buatlah Target Badan Yang Realistik Dan Perancangan Yang Sesuai. Jangan Memaksa Diri Mencapai Perkara Yang Tidak Logik Dalam Masa Yang Singkat.

* Jangan Asyik Menimbang Berat Badan. Anda Akan Kecewa Jika Masih Tiada Perubahan. Cara Paling Fleksibel Ialah Menimbang Berat Badan Tidak Lebih Sekali Dalam Seminggu.

* Beri Penghargaan Untuk Diri Sendiri. Beri Ganjaran Pada Diri Sendiri Jika Matlamat Tercapai. Contohnya, Makan Satu Bar Coklat Yang Sedap. Jangan Risau…

Sesekali Tidak Mengapa. Sekian, selamat mempraktikkannya…



SelaMat MenCUbO.....

Friday, 8 April 2011

olahrage la sgat...


Time ary jmaat je ase cm mlas je nk g klas..ase cm nk cti jew..mklum la stu2 nye klas ary jmaat kol 5..tu pon klas olahrge jew..pahtu da xde kls..tp disbbkn dpt abg instructor yg gler sporting aq jdi cm rjin la nk g klass..just tok epy2 jew..haha bese la aq nie jnis yg main2 je an..haha...time klas olhrge jew aq sokmo je kne ngan abg instructor tu..haishh mang nsib la..huhu...mgu lpas ade ujian kmhiran tok olhrge tu..tp aq ase  ujian xmcam ujian jew..haha...first tu kne lmbe lary lo..aq ni da lme xlmbe lari..mklum la bdan da smkin brt..hihi..tp tpkse la lary jugok..smgat tu..nme dpngil srang2 tok lmbe lry tu..time gliran aq abg tu pon tnye cmne slse ke x nk lmbe lri nie..hehe..die cm taw2 jew aq ni xslse nk lri..haha

         ni sblum start lary nie..mke cfiden je nk lri.....haha

                            smgat giler time ni nk lri..hehe

ps abih je lary mule r smput..mklum la lme xlari..hihi..aq pon btuk2 la kltihan..sbnarnye mang aq xbaik dr btuk agy..tmbah ngan pnt lri mkin kuat aq btuk..pahtu abg tu pon tnye aq awk ke no 1..aq cm blur je nk jwab bb time tu tgh btukk..haha mlu gile time nie...ade ke ptot ps aq ckp yekot sye abg tu kte ok boley smbung btuk..haha mang jhat la abg tu..sgan giler aq time tu..haha..
no more idea nk tlis..tu je kot.................. :)))

Thursday, 7 April 2011

KMKN....


tibe2 t'igt zman mtrik dlu...rindu ase kt kmkn..wlaupon wktu first msok mtrik tu kne pkse ngan abah..haha..tp ble dah dok citu ase srnok jew..sronok la bbnding dok kt u nie..mang byk knangan kt mtrik dlu..mang best la..lgi2 dpt kwan yg sporting n stu kpale..mang syok...rse cm nk blik smula kt mtrik...wktu ary first msok mtrik tu ase cuak gile jew..haha mklum la aq nie bkan pndai cm org len pon..byk main la ktekn..tibe2 nk msok mtrik..mang cuak la..haha..ps jew msok klas aq pon knl la mmbe bru...
(ain,adam,asmat,tira,aida,yanie,izat,khai n fizan)...pas 2 mingu dok citu kot ade bdak second intake msok..kteowg pon dpt la clasmate bru..huhu..wktu nie mang klaka la..haha de ke ptot dak klas aq nie g buli dak yg bru msok tu..cian dak tu..haha..dela srang dak laki tu nme die afif die msok2 je klas tu die tnye ni dak A21 kew?patu ain pon jwab xla..slah klas nie..haha tp sbnarnye mang btol pon..saje je dak2 nie knekn die..cian die..haha..pas drpd tu kteorg pon knl ngan die..kteorg dpt 2 clasmate bru..srang laki n srang pmpuan..(afif n akma)...dak2 klas A21 ni mang sporting..time blajo lau de yg xpham msti dieorg tlong..mang tbaik la..aq ase srnok sgt dpt kwan ngan krang..especially ain..die mang byk tlg aq..tanks sgt2 ye ain..kau byk tlg aq..mang trhru dpt kwan gni..haha da la xde idea nk ckp..last, aq syg krang sgt2..jgan lpekn kwan2 k semue... :)

                        kami bjmpe kmbali... :)

                          ika,ain,asmat n aida............

                           mish all of u...

Wednesday, 6 April 2011

pe tips tok lpekn someone ekk??

kdang2 aq trasa bosan ngan idup aq nie..aq pon xtaw nape..mcam2 mslah yg aq kne hdpi......
aq bosan sgat2..aq cbe tok hdpi smua mslah tu tp aq still xbjye..da mcam2 cre da aq cbe tp still sme..
kwan2 pon de bg nsihat soh aq bsba tok hdpi sgle mslah yg ade..tp ntah la aq pon xtaw...aq nk lpekn someone yg slalu mngangu fkiran aq nie..tlg la bg taw aq cmne..
adushh pning2..........